lördag 6 oktober 2012

Stekt kyckling med Advocado och fetaoströra (Lchf)


Idag har det varit full rulle :-) Schoppat höst och vinteracka till Levi 2för 100kr :-) Pax och polarn och pyret!
Superfynd!
Sen har vi varit på ikea och handlat lite grejer till Toms rum för nu är det färdigmålat men ska fixas lite mer imorgon innan det är klart men blir verkligen supersnyggt :-) Va även iväg och hämtade en tv bänk som jag fyndat.
Billiga fynd gillas skarpt :-)
men iallafall blev rätt sen midda idag så ville göra nåt som gick snabbt för va inte alls eg sugen på att laga mat efter en stressig dag och ont i huvudet.
Tog iallafall fram och tinade lite kycklingfileer så till killarna skärde jag kycklingen i mindre bitar stekte upp och slängde i champijoner lite salt, peppar, grillkrydda och kycklingfond och grädde ch så fick dom pasta till det.
Själv gjorde jag ju såklart Lchf till mig :-)

1portion
Advocado och fetaoströra
ca 1/-1 advokado (går såklart att ha i mer om man vill ha mer smak av advocadon)
ca 1/4 pkt fetaost (sån platt man får skära själv eller motsvarande okryddad i burk)
ca 1 dl creme freich
salt
peppar

Gör så här
Dela upp advocadon och fetaosten i mindre bitar
Mixa ihop allt med en liten nypa salt och peppar med en stavmixer

Kycklingen kryddade jag med dragon och liten nypa chilipulver och stekte i smör




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar