tisdag 2 oktober 2012

Liten kycklinggratäng i liten ugnsform (Lchf)


Som jag skrev i inlägget innan med Laxen så gjorde jag 2 små gratänger idag för att gubben inte gillar Lax!
Så han fick en sån är liten minigratäng med kyckling
Fick godkänd och han tyckte den va riktigt god :-)
Tjuvsmakade och den va faktiskt gör god :-)

Min Laxgratäng hittar ni HÄR

Gratängen gjorde jag i en liten ugnsform
1-2 portioner
Gör så här
*skär upp ca 3st  kycklingfileer i mindre bitar (dom mindre)
*Klipp 3bacon skivor i mindre bitar
*Stek dom i stekpanna och krydda med lite salt, oregano, och chilipulver
*Stek tills kycklingbitarna  är genomstekta
*Skär under tiden några ringar med purjolök och lägg i och banda runt när du är klar (inte steka dom)
*Lägg sen kycklingen, purjolöken och baconet i formen
*Strö lite riven ost över

*Blanda ihop 
1dl grädde
c3msk philadelphiaost
1 ägg
lite salt, vitpeppar, pepparmix och lite oregano och en liten nypa chilipulver
Blanda runt med handvisp och häll såsblandningen över
*Stoppa sen in i ugnen på 220g i ca 25min tills överdelen blivit lite gyllenbrun




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar