fredag 19 oktober 2012

Hallon och Chocklad desser ( Lchf)

Igår kväll skulle vi få lite främmande och såklart ville jag ju bjuda på nåt!
Denna lilla desser passar utmärkt att snabbt fixa iordning och det mesta har man ju hemma när man kör Lchf!
Kanske inte chockladen då men den köpte jag tidigare på dagen, annars kan man ju ta och toppa med lite hallon eller blåbär tex!
Frisk och lätt att äta och kan säga min 10åring gillde det supermycket! Så passar till hela fam och man behöver såklart inte äta Lchf för att mumsa på denna!

Gör så här
*Mixa ihop ca 3dl hallon och ca 3.5-4dl turkisk youghurt
ev kan man hälla i lite vaniljpulver om man är strikt el vanijsocker om man inte kör Lchf
*Fördela i glasen och ställ in en stund i frysen så det får stelna till lite ca 30min-1timme
(ska inte bli helt fryst så det blir is)
*När det börjar bli klart vispa grädde ev sötad med lite vaniljpulver och lägg på
(har man nån tyll hemma så går det ju göra grädden fin med mönster
*Strö sen hackad chocklad på (hög kakaohalt,, jag hade hallon/chocklad 70%


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar