söndag 14 oktober 2012

Ris brunsås och Polled pork

 Som jag skrev i förra inläggen så blev det Polled pork igår! Skit god helgmidda när man är ledig från jobb och man vill äta nåt gott men inte vill stå vid spisen hur länge som helst!
Lite förberedning och så sköter den sig själv tills den är klar
Polled pork hittar du här hur jag gjorde på länken Polled Pork
Nu gjorde jag bara ris till barnen som inte vill ha min blomkålsgratäng till (jag kör Lchf så inge ris för mig)
Den gratängen hittar du Här
Men jag kan verkligen rekomendera en god och krämig Potatis gratäng till, eller i en sallad
Eller som den äts egentligen med sallad, barbecuesås, en kall sås i baguette/smörgås
Eller rulla in i tortilla med sås och sallad

Tycker ju det är kul att lägga upp maten lite extra spec ibland till stora sonen med inte bara mina portioner som jag fotar till bloggen!
Så ett litet tips när du ska lägga upp riset är att fylla ex ett ett mindre ikea glas (ex såna det är ljus i från början)
Lägga på tallriken och vända upp och ner och ta bort glaset :-)

Ris-- Koka som anvisning på paketet

Brunsås
Smält ca 2-3msk smör
vispa i ca 2-3 msk mjöl
Blanda direkt i ca 3-4dl mjölk (beroende på vad tjock du vill ha)
Häll i lite i taget och blanda runt så inte mjölet klumpar sig
Lägg i 1kött el höns buljong
Smaka av med salt, peppar och soja tills du är nöjd
Vispa under tiden det kokar till sig lite (sänk ev så det inte bränns)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar