onsdag 24 oktober 2012

Lax och brysselkål i senapssås (Lchf)


 God kväll, nu är det snart dax att lägga sig under täcket :-)
Men först tänkte jag lägga in dagens mat också, så inte det blir utdraget till nån annan dag, det har jag ju ändå några rätter som ligger och väntar på att få komma in på bloggen!

Hade beslutsångest vad jag skulle göra idag! Va så himla sugen på Senapssås men i andra stunden ville jag ha en god Lax! Velade och vände i tanken och det slutade med senapssås på Laxen :-)
Hon är galen tänker ni, men kan faktiskt säga det smakade godare än vad jag trodde :-)
Inte den vanligaste kombon men kan man inte bestämma sig så slutar det så här!

Måste ju även tipsa er skeptiker som inte vill ha senapssmak på Laxen att det är ju bra byta ut senapen mot ex lite Felix ketchup sötad med stevia, eller lite pepparrot, eller hummer/fiskfond, dill ja du lagar och du bestämmer vad du vill smaksätta med beroende på vad man gillar :-)

Du behöver
1 Lax
Brysselkål (valfri mängd)
1dl grädde
1msk Fransk senap (Kung markatta hade jag) (byt ev ut mot Felix ketchup sötad med stevia, eller lite pepparrot, eller hummer/fiskfond, dill el annat du gillar)
salt
vitpeppar
ev 1ägg (i såsen så stelnar den till lite i ugnen) (glömde ägget själv)

Gör så här
*Lägg Laxen och brysselkålen i en form (inte för stor)
*Blanda iordning dom andra ingredienserna i en liten kastrull/skål
Häll över brysselkålen och Laxen och stoppa sen in i ugne på 220grader i ca 15-20min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar