måndag 22 oktober 2012

Blomkålsmos med smak av Ajvar med fläskfile och Beaneise

God morgon :-)
Struntade faktiskt i att blogga under helgen, ibland får man ju faktiskt prioritera annat som ex bara umgås med familjen och med den man älskar på kvällen, sitta och prata och mysa till nån film! Skippa tel och dator!
Men igår skulle han iväg och jobba natten och jag kom igång med maten lite sent,, hade planerat att steka fläskfilen på ytan och sen in i ugnen för att bli mör och god!
Men eftersom tiden blev lite knapp för att jag äntligen dammade av sonens wii-platta och körde ett litet pass med wii-fitt :-)
Tänk så mer motiverad man blir att komma igång med träning när man gått ner lite och inte känner sig så uppsväld längre!
Nu har jag bestämt att jag MÅSTE börja träna mer, minst 15min per dag!
Ja iallafall en början med 15min för att inte sätta för stor press på mig!
Så spelar ingen roll vad jag gör om det är en promenad, träna på wii, jogga på studsmattan, hoppa hopprep, träna med hantlarna, el annat!
Och igår började jag med Matdagboken
Där kan man skriva in vad man ätit under målen under dagen för att få lite mer koll på fördelning, mellan fett, kolhydrater, proteiner med mera!
Liten kul grej för att få mer koll plus lära sg vad man bode äta mindre el mer av!

Men eftersom tiden blev knapp skärde jag bra upp köttet och stekte till det med lite kryddor!


Blomkålsmos med smak av Ajvar Relisch
*Täck så mycket blomkål du vill ha med vatten och koka ca 3min (som anvisning på påse)
*Sila av vattnet och häll tillbaka blomkålen i grytan/ el annat lämpligt
*Smaka av med smör och  Ajvar relisch  philadelphiaost
*Smaka även av med kryddor som ex örtsalt, vitpeppar
*Mixa allt med en stavmixer

*Jag serverade med stekt fläskfile som var kryddad med paprika och chilipulver och stektes någon minut på var sida
*Jag serverade även med Erik Lallerstedt s goda Beaneise som är godkänd vid Lchf
här ser ni fördelning i burken sen så är det såklart man själv som bestämmer vad man tycker är ok :-)

Kolhydrater:0,5g
Fett:85,7g
Protein:1,2g




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar