onsdag 7 november 2012

Makrillröra (Lchf)

 God morgon/ el god förmidda!
Igår hade jag lite makrill som va tvungen att ätas upp, men tänkte jag skulle testa på att göra nåt annat av det istället för att bara äta den som en file som när man köper den, och jösses va gott det va!
Resterna av röran åt jag till kvällsmat.
Men kan nog va ett utmärkt alternativ som röra till Julen om man inte gillar sill.
Och skulle passa utmärkt i en smörgås (baguette) oavsett om det är Lchf bröd el inte.
Och passar både som frukost eller till maten och perfekt att ha i en skål hemma och lägga lite på tallriken när man är hungrig,

Du behöver ca 1-2portioner
1makrill file (min pepprad när jag köpte den)
ca 1-1.5dl creme freich
(ev svart peppar (korn) om inte makrillen är kryddad)
ca 1-2tsk stenbitsrom
ev lite dill och salt efter behag

Gör så här
Dela fileen i mindre bitar
Lägg alla ingredienser i en skål och blanda runt

Jag serverade med lite kokt bladspenat och kokta ägghalvor, (sega är goda tycker jag)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar