lördag 17 november 2012

Fläskfile i sweet chilisås





 Hej
Som jag skrev i förra inlägget så va jag ju sugen på ose och svartpepparsås som inte killarna hemma gillar, till mig tog jag några skivor och gjorde en egen variant som ni hittar HÄR
Och resten av fläskfilen så gjorde jag denna goda sås till och in i ugnen, supergod sås som passar hela fam och äter man själv Lchf som jag så funkar den lika bra till det.

Dom ville ha pommes till, men man kan ju göra egna pommes eller klyftpotatis eller nån potatisgratäng till
Dom här kan jag tänka mig är supergoda till  Potatismedaljonger

Du behöver
Fläskfile i skivor
salt,vitpeppar och lite chilipulver
ca 3-4dl grädde (byt ev ut lite eller tillsätt creme freich för tjockare konsistens)
ca 1/dl Felix chilisås (Felix ketchup Stevia vid Lchf)
ca 1tsk sambal olek
salt, vitpeppar och lite

Gör så här
Skär fläskfilen i skivor och stek med salt, vitpeppar och lite chilipulver på båda sidor så den får en stekyta
Lägg dom i en form
Vispa ihop övriga ingredienser i en bunke (smak av om du vill krydda lite extra) och häll sen över köttbitarna
Stoppa in i ugnen på 200g i ca 20min



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar