tisdag 20 november 2012

Tonfisksås med broccoli (Lchf)

Hej!
Hoppas ni alla har en bra dag!
Igår gjorde jag korvstroganof och ris till barnen sambon ville ha broccoli istället :-)
Men iallafall så lagade jag maten till dom och när det va dags för dom att sätta sig så slängde jag ihop denna goa sås som smakade gööör gött som vi säger i värmland :-)
Hur lång tid tog det ca 1-2min :-)
Det kallar jag snabb midda!
Fick lite över så la in det i kylskåpet och tills imorse hade det stelnat till sig och va fortfarande lika god kall så kokade ägg till och vips så va frukosten klar :-)

Gör så här
Lägg tonfisk från 1burk i en kastrull
lägg i ca 1dl creme freich, 1dl grädde
salt, svartpepparkorn
Värm upp och rör om med en handvisp tills det blir lagomt varm

Lätt som en plätt och gott :-)

1 kommentar:

  1. Oj, låter gott och enkelt!
    Det ska jag definitivt pröva!
    Med vänlig hälsning, Lotta W

    SvaraRadera