måndag 3 september 2012

Köttfärs och makaronilåda

Som jag skrev i förra inlägget gjorde jag Lchf till mig och bytte ut pastan till stekt vitkål till mig då fick killarna denna makaronilådan!

Gör så här
Gör en köttfärssås på ditt sätt och kläck ev 1-2ägg i köttfärsåsen när du är klar om den blir lite lös så blir det lite fastare i ugnen.
Här hittar du köttfärssåsen jag gjorde och den stekta vitkålen om du vill göra en Lchf rätt till dig medans du gör nåt sånt här till barnen Köttfärssås och stekt vitkål du kan även byta ut grädden och ta creme freich så blir den också fastare.
Koka under tiden upp makaroner
Blanda sen ihop den med köttfärssåsen och riv på ost och in i ugnen på 220g i ca 30-40min beroende på ugn.

Servera ev med lite grönt eller mars och gurka och ringla lite ketchup på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar