torsdag 20 september 2012

Fiskgratäng i dill och romsås med skaldjur till (Lchf)




Fisk och skaldjur i alla dess former är ju bara så himla gott!
Så idag blev det en liten mix och med kombination av krämig romsås med dill
Såsen säger jag bara mmmm skulle kunna sitta med en sked och bara äta den, haha


Du behöver
1 paket alaska pollack (el lax eller annan valfri fisk)
2.5 dl grädde
2.5dl creme freich
en skvätt ca 1-2 tsk hummerfond (lite osäker på om det är helt ok vid Lchf men jag vill ha det för smakens skull iallafall)
salt
vitpeppar
en liten skvätt flytande citron
ca 1/2 -1msk dill
ca 1/2 burk Stenbitsrom (fast ta mer el mindre om du vill)

Garnering---> skaldjursmix 

Gör så här
*Sätt ugnen på 220 g
*Lägg dom tinade fileerna i en ugnsform
*Krydda ev lite lätt med lite salt/vitpeppar/ och flytande citron
*Lägg creme freichen, grädden, fonden och kryddorna i en kastrull värm upp så det smälter ihop medans
  du blandar om ta sen av från plattan (inte koka
*Blanda sen i romen
*Smaka av om du vill krydda mer eller slänga i en skvätt grädde/creme freich extra
Häll såsen över fisken och stoppa in i ugnen i ca 25min (nån min hit eller dit beroende på ugn

Servera med skaldjursmix (jag föredrar dom kalla så därför är dom inte med i ugnen)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar