måndag 30 juli 2012

krämig skaldjurs sallad med dill och hummersmak

Hej alla läsare!
Så glad jag blir att se ni är inne och besöker bloggen fast jag inte haft tid för bloggande på ett tag! Här har vi haft fullt upp så har inte blivit nån uppdatering på ett tag plus datorn som hållde på och kraschade innan vi åkte på semester!!  Har iallafall varit till värmland där jag är uppväxt och haft dop för våran lille Levi :-) Eller liten och liten han har lärt sig att gå för ca 2veckor sen och fyller 1år nästa vecka!
Gjorde 2supergoda smörgåstårtor till dopet som jag stod och fixade till 2 på natten! Planen va att ta kort på dom i kyrkan men glömdes helt bort i stressen :-( Kusin fick iallafall nån bild på tårtorna som jag delar med mig av bara jag får lite mer tid över, men har passat på att njutit av sommaren och varit och badat med fam i stort sett varje dag denna vecka!
Blivit för mycket gott nu dom senaste veckorna så nu blir det att köra lite Lchf och äta mindre portioner av annat jag äter, så lite mer motion och lättsammare mat och mindre gott så försvinner kilona nog lätt igen!

Så bjuder på dagens midda jag gjorde till mig medans killarna åt stuvade mackisar och köttbullar!

Du behöver
(jag hade)
isbergssallad
icas mix sallad
gurka
majs
körsbärstomater
färsk dill och gräslök
dillkrydda
pepparmix
hummerfond
1 burk med mix av räkor/kräft stjärtar och musslor, el bara tex räkor
creme freich

(blanda ev i annat du har hemme eller gillar, typ oliver, feta andra grönaker)

Gör så här

Jag mätte inte så gå helt enkelt lite efter behag och smaka av tills du blir nöjd med smak och mängd
*Skär grönsaker
*blanda ihop med övriga ingredienser, även klippt gräslök och dillen
(jag kryddade med extra dill)
*smaka av med kryddor
*ha i lite fond i taget så det inte blir för mycket, typ droppar-tsk beroende på mängd av creme freich och grönsaker
*garnera ev med lite extra skaldjur och dill







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar