fredag 6 juli 2012

Canneloni med tacofyllning och ostsås


När jag storhandlade sist så köpte jag med mig ett paket canneloni som jag varit sugen att testa på länge! Och idag blev det äntligen av efter lite velande och vändande vad jag skulle fylla dom med, finns ju hur mycket gott som helst! Men blev en lite taco variant  som skulle locka sonen att våga testa på fast det ser lite nytt ut! Och lätt att göra och riktigt gott!

Du behöver

Anpassa mängd efter hur många som ska äta


Ostsås
ca 25g margarin
2-3msk mjöl
ca 3-4dl mjölk
ca 3-4 nävar riven ost
salt
peppar

Canneloni
köttfärs
1burk champinjoner
1 påse taco krydda
ca 1 litet glas vatten

Gör så här


1.Ostsåsen
*.smält margarinet
*.Häll i mjölet under omrörning
*.häll snabbt på mjölken under omrörning, krydda med salt peppar efter behag, och låt koka upp tills det
  tjocknad lite.
*.häll på osten och rör runt
*.smaka av om du vill krydda mer och så konsistensen känns ok, glöm inte att röra så det inte bränns

2.cannelonin
*Stek upp köttfärs
*Hacka champinjonerna i mindre bitar och lägg i champinjonerna och stek upp tillsammans med köttfärsen
*Häll på tacokryddan och blanda runt
*Häll på vattnet och rör runt
*Vänd upp och ner på en liten tsk så går det lättare att skopa in köttfärsröran i cannelonin
*Fyll dom och lägg i en form
*Häll på ostsåsen och krydda ev med tacokrydda el pizza krydda
*Stoppa in i ugnen på 19g i ca  30min

*Servera med en god sallad och en klick creme freich (som jag glömde lägga på innan jag fotade



1.



2.









1 kommentar: