torsdag 24 januari 2013

Äggröra korv och hemmagjord beaneisås (Lchf)

Idag åt vi äggröra hela familjen :-)
Minstingen är kräsen och korv och äggröra är en av hans favoriträtter.
Så då passar detta perfekt för då vet jag han äter.

Passar verkligen till hela fam och lätt ixa iordning om man kör Lchf
Själv stekte jag kycklingbitar till

För dig som inte vet hur man gör äggröra så kommer en beskrivning här

Gör så här
Värm en stekpanna
Smält smör
Kläck ner så många ägg som du vill ha
Krydda direkt med ex salt, vitpeppar,paprikapulver,dill eller annan krydda du gillar
Häll ev i en skvätt grädde
Rör om och vänd tills den får den konsistens du vill ha
Jag gillar när gulan är lite lätt lös

Servera med nån god korv, kycklingfile kryddad och skärd i småbitar, bacon

Kör du Lchf så glöm inte fettet
Jag gjorde en beaneissås som ni hittar här i min andra Lchf blogg  Beaneissås (eg en hemmagjord hollandeissås med dillsmak men tog bort dillen plus lite mindre citron och kryddade med dragon istället
Annars funkar ju några klickar smör på ägget så det smälter, el majonäs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar