torsdag 28 juni 2012

Lchf tortilla Wraps med skinka och ajvar relish röra


Idag va jag så sugen på tortilla bröd med gott i och in i ugnen! Så fick bli hemmagjorda tortilla wraps med en skinkröra jag blanda ihop på lite måfå :-) Blev till och med Lchf wraps! Och dom blev verkligen supergoda! Tänk det är så lätt att slänga ihop själv lite som pannkaka men inte med massa mjöl i! Jag som älskar pannkaka men  får bara ont i magen, så blir sällan jag äter det, men äter det ändå fast jag vet jag ligger i magvärk! Så va detta verkligen perfekt! Ska helt klart testas fler g här hemma i olika variationer!
Och magvärk har jag sluppit :-))


Fyll den såklart med vad du vill efter tycke och smak och vad som passar dig och din familj!
Men här kommer vad jag hade för röra i :-)

Du behöver


wrap smeten
6 ägg
12 msk vispgrädde
2 msk fiberhusk (funkar med durumvete el vanlig mjöl men då blir det inte Lchf)
salt peppar

Ev en knorr tortilla påse

Fyllning
ca 4 stora nävar strimlad skinka (från plastförpackning)
2.5 dl creme freich
1 lök
1 burk champinjoner
salt, peppar, grillkrydda
ca 1/2 dl ajvar relish el mer om du vill

ost i wrap (jag tog resterna från västerbottenosten, men ta vilken du vill
ost ovanpå

Gör så här
Sätt ugnen på 220g
1. Blanda ihop ingredienserna till smeten tills den blir klumpfri
2. häll smör i stekpanna och vänta tills det blir varmt och smälter!
   Stek upp dom som pannkakor, se till dom inte fastnar med hjälp av en stekspade!
3.skär upp lök och stek tillsammans med champinjonerna tills dom får färg krydda med grillkrydda salt och
   peppar
   Blanda ihop med övriga ingredienser och smaka av om du vill krydda mer eller ha i mer ajvar
4. Lägg ut en wrap på bakplåtspapper på en plåt och lägg ost i botten, sen ett lager med röran, (båda 2 som
   en sträng). vik över kortsidan över röran och sen sidorna och vänd på den, så skarven kommer i botten
   Gör likadand med resterande wrap och röra.
5. Strö sen över ost på alla
6.stoppa in i ugnen på 220g  ca 20-25 min tills dom fått fin gyllenbrun färg på osten (jag tog ut lite tidigare för gubben va tvungen att äta för han skulle iväg och jobba.
7. Servera med en god sallad och en klick ajvar till (glömde lägga på ajvar innan jag tog kort)




1.
 2.

3. och 4.

5.
 6.
 7.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar