fredag 22 juni 2012

Jordgubbs sås

Denna goda Jordgubbs sås hade jag till dessären efter midsommarmaten! Supergod varm till glassen under sommaren el tillsammans med lite vispadgrädde i en tallrik!
Desseren kommer in i bloggen imorgon för nu börjar mina ögon bli trötta efter en underbar midsommar med god mat och strålande solsken med lite bloggande som jag nu måste slita mig ifrån så jag är pigg imorgon när lilleman vaknar!


Gör så här
*Några dl tinade /el färska jordgubbar ca 300g (jag mätte inte, men sockra ev när du tinar om dom är lite sura)
Dela jordgubbarna i mindre bitar
*Lägg dom i en gryta och häll på
3msk Hemmagjord rabarbersaft el köpt apelsinsaft, el annan saft går lika bra, 3msk florsocker och 1msk vaniljsocker
*Värm upp och blanda runt allt i kastrull
* ta av efter en liten stund och mixa ihop allt med mixer (vill du ha bitar i, mixa inte mycket)
*sätt på grytan på plattan igen och blanda runt liten stund till det blir varmt 

*ät till nåt som den är varm, el ställ in i kylskåp och låt den svalna innan

Nu har jag fått in desseren så slänger in länken här :-) Varm jordgubbs desser



Gott i sommarvärmen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar