måndag 9 juli 2012

Paprika/champinjoner fyllda med svamp och lök röra med blåmögelost

Sorry för jag inte hunnit uppdaterat den sista tiden! Men datorn har levt sitt eget liv och även kraschat så allt har fått installerats om och blivit fabriksåterställt! Oj så tom man känner sig när inte datorn funkar som den ska! Plus yngsta sonen numer 11år är inne i en period då han knappt sovit 2 nätter i rad har jag varit vaken med min pigga lille kille Levi mellan 1-4 ena dagen och andra 1-5! Så är helt slut så ska bli gott med sömn snart bara stora killen kommer i säng plus hoppas lilleman sover inatt!

Men måste lägga in dess godsaker jag fixade iordning till mig i helgen när sambon och Tom hade killdag och åt på mc donald!

Anpassa såklart mängd till hur många som ska äta!
Denna röra blev till ca 4 halvor och 4-5 champinjoner

Du behöver
1-2 paprikor
ca 4 champinjoner

Fyllning
1 röd lök (går även med annan lök)
6-8 champinjoner
ca 1.5dl creme freich
1 burk creme bonjour med blåmögelost i
lite grillkrydda ev salt

riven ost ovanpå

Gör så här
*Sätt ugnen på 220g
* skär champinjonerna i mindre bbitar och hacka löken
*stek upp tillsammans och krydda med lite grillkrydda och ev lite salt1 Ställ åt sidan
*Blanda iordning creme freichen och creme bonjouren i en bunke
*lägg sen i löken och svampen och rör runt
*Dela paprikorna och ta bort stjärnhusen, tvätta svampen och gröp/skär ur roten
*lägg dom i en form och lägg i fyllningen
*strö riven ost på
*stoppa in i ugnen på 220g i ca 25min

Servera med ex med grönsaker och grönt av nåt slag och ev en klick creme freich














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar